Ny leder for kommunikasjon og marked i Nordlaks
Nordlaks har ansatt Heidi Torkildson Ryste (43) som ny leder for kommunikasjon og marked. Ryste kommer fra stillingen som fagleder for kommunikasjon, arkiv og politisk sekretariat i Hadsel kommune. Ryste har solid og bred erfaring fra arbeid som journalist, lederroller innen kommunikasjonsfaget, drift av egen blogg og som forfatter.
Hun har også en master i risikostyring og sikkerhetsledelse fra Universitetet i Stavanger og bor i Hadsel sammen med familien sin:
– Gjennom mange år i Hadsel har jeg fulgt utviklingen til Nordlaks. Det er en av de mest spennende bedriftene i regionen vår og da denne muligheten dukket opp, ønsket jeg å gripe den. Samtidig er det vemodig å forlate jobben i Hadsel kommune. Jeg har vært så heldig å få jobbe med veldig mange dyktige ansatte i nesten hele organisasjonen og det har jeg satt stor pris på, sier Ryste.
I Nordlaks vil Ryste ha ansvaret for markedsføring og kommunikasjon, og lede selskapets arbeid innen disse feltene.
– Vi er svært glade for å få en kapasitet som Heidi med på laget. Det skjer mye spennende i et selskap som Nordlaks og vi har behov for i enda større grad å nå både kunder og fremtidige ansatte med de gode historiene, sier Eirik Nikolaisen, kommersiell direktør.
– Etter mange år som journalist i Bergens Tidende, er jeg godt kjent med hvor viktig havbruk er for lokalsamfunnene langs kysten og i fjordene. Vi er heldige som har et selskap som Nordlaks i kommunen vår. Sjømatnæringa er også en del av løsninga på flere fremtidsutfordringer, både når det gjelder folkehelse og mat til en voksende befolkning. Jeg deler engasjementet Nordlaks har for å utvikle havbruksnæringa og lokalsamfunnet og gleder meg til å bli kjent med både folkene i Nordlaks og næringa, sier Ryste.